måndag 2 juli 2012

båt...

Idag hände något extremt sällsynt för mig.... jag vaknade kl. 10.00.
Jag tillhör annars det släktet som njuter av att stå upp när alla andra ligger snarkande under sina täcken. Andas in lugnet, sätta fötterna i det nyvakna, fuktiga gräset och då helst med en kopp kaffe förstås..
Vet ännu inte vad denna måndag bjuder på...det är vädret som styr oss lite.
Norrmannen längtar ut på sjön, till sin älskade båt. Vi andra följer gärna med men vill då helst inte ha regn.
Ibland kan jag tycka att det är lite bökigt med båt, allt som ska packas med, dyner ska på plats, bensin ska fyllas....
Men sen när man väl sitter där ångrar jag mig aldrig.
En obeskrivlig frihetskänsla (och frilufts...)
Att sen att få välja en av alla underbara öar där vi kan slå läger.
Men bara över dagen, vill hem när det börjar mörkna.
Inför varje sommar lovar jag att jag ska tälta på någon ö, men hittar sedan
oändligt med ursäkter för att inte...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar