söndag 11 maj 2014

nedräkning semester


Regn idag & visst kan det vara skönt ibland
Men idag hade jag hoppats på sol & en båttur
Finns få saker som gör hela mig så lugn i själen som en tur på sjön
Vi får skjuta upp premiären för säsongen & hoppas på nästa helg

söndagsläsning & söndagsdryck 

Igår blev det ett varv på stan & fika med vänner både på cafe & hemma
De övriga som var hemma ville se på Eurovision på kvällen, något jag gärna undviker
Det blev visst en hen med skägg & klänning som tog hem segern
Om det var bäst låt eller en kamp för ett mer tillåtande Europa som vann är oklart

pinterestbilder

Idag ska nästa intensiva vecka planeras & förberedas
I maj, så som december ska visst allt pressas in 
Det är väl för att man ska tråna efter en avkopplande semester ännu mer
Och på min nedräkningsapp som barnen lagt in på min IPhone
Ser jag att semestern börjar om exakt 33 dagar...








2 kommentarer:

  1. En nedräkningsapp......vad coolt. Det måste jag googla... Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Tidig semester med andra ord, bara 33 dagar det lät lite, kanske med tanke på att vädret är så uselt. har inte sett denne hen, men ska kolla reprisen om en stund.
    Kram helena

    SvaraRadera