söndag 2 juni 2013

det enkla


Regnet vågade sig inte fram på hela dagen igår
Det blev en skön lördag där alla måltider förtärdes ute
Tittade på de vackra gymnasieeleverna som hade bal
Konstaterade att jag kommer gråta den dagen mina döttrar går på 
den röda mattan i de vackraste klänningarna & håruppsättningarna
Om dom väljer att gå förstås....för det är ju frivilligt


Jag som har allergi mot att klä upp mig i klänningar
( för att inte prata om att klä ut mig....då får jag andnöd!!)
Trivs bäst i enkla sköna plagg & hade mer än gärna klickat
hem allt på ragdoll LA
Varför ska det vara så svårt att hitta enkla, men snygga, basplagg


Då jag nu valt att bo i en liten stad
Finner man sällan inspiration på stadens gator eller butiker
Ju mindre staden är, ju mer lika klär sig alla...det är min uppfattning
I alla fall i min ålder....tror den yngre generationen mer följer sin egen stil


Vilken lycka att man då via nätet kan låta sig inspireras
 ( och även trycka hem lite ibland )
Längtar efter att få besöka Danmark i sommar för är det någonting dom kan
så är det stil inom både mode & inredning

ja tack!!!

Bredvid mig snarkar en norrman, från tv'n hör jag Disney
( när storasyster sover borta är det Ella som styr fjärrkontrollen)
Det är bara ljudet från kaffebryggaren som saknas.....






2 kommentarer:

  1. Vilken härlig gårdag du hade!
    Och vilken snygg inspiration idag!
    Ha en fin dag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Aaaa de här moderniteterna är ju så fantastiska och intranätet lika så.....speciellt för oss som bor på landet. Kram Anette

    SvaraRadera