måndag 10 juni 2013

sådana dagar


Den sista skolveckan är hos oss
Har vi tur blir det skolavslutning i solsken på fredag
Tog en sväng på stan efter jobbet för att leta sommarkläder till mig själv
Who am I kidding...det visste jag ju redan innan att jag inte hittar ngt här
Undrar hur jag gick klädd förra sommaren, garderoben ger ingen ledtråd


Ella & jag är inte helt eniga vilka skor som passar bäst till skolavslutningen
Fick låna hem båda & nu håller hon på med operation övertalning av att båda ska få stanna kvar
Fast det är klart med en storasyster som bara är två år äldre
Har lilla Ella ofta fått ärva & Lea som växer så mycket få ofta nytt

Nu tar tröttheten efter dagens intensiva arbetspass över
Att få vara nära någon när personen tar sina sista andetag
När ett helt liv håller på att raderas ut
Eller när man ser barn ta avsked av sina föräldrar som dör allt för tidigt
Det vore kanske konstigt om man inte blir tom efter sådana dagar

2 kommentarer:

  1. Jaa ibland har man riktigt tuffa dagar som tar musten ur en! Tur att det finns dagar som ger så mycket positivt också, annars skulle det inte funka. Bra att du påminde mig, för jag vet inte vad dottern ska ha för kläder på skolavslutningen! Kanske får bli ngt från förra året!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Du behövs! Kram M

    SvaraRadera