lördag 22 juni 2013

midsommarhelg

midsommarjag...iklädd grå långklänning

Herrejösses vad tungt det var att gå upp klockan 06 idag
Med kaffe intravenöst har jag nu avklarat första arbetspasset i 180
Hemma på timmar, ja det antika arbetsättet lever kvar
Ska tillbringa dessa timmar vågrätt

Midsommar firades igår med vänner hos Malin & Co. 
Mysigt som vanligt men att ha en väntade arbetshelg är alltid en partybroms


Testade Arlas-vispa-frysa-hemma-mjukglass igår
Tror den fick mer än godkänt av barnen
Själv är jag ingen glassfantast....gillar frozen yogurt bättre 

Familjen håller på att packa till båttur & att tälta på en ö
Lovar ännu en gång att jag ska närvara nästa gång
Det kan säkert vara mysigt att vakna bland insekter, kottar & stenar
I ett svettigt tält på ett hårt liggunderlag med ryggont
Men just denna helg jobbar jag ju....attans också
Men någon gång ska jag prova sovsäcken, liggunderlaget & ficklampan
Dom så hoppfullt gav mig för ett x-antal år sedan








4 kommentarer:

  1. Vad fin du var! Förstår att du är trött. Jag har inte gått upp än. Men delade turer, det skulle jag bara vägra, hos oss är det undersköterskorna i hemtjänsten som jobbar så, inte syrrorna, tack och lov, då skulle nog ingne vara kvar.
    Men en dag som denna kanske det är bra!
    Kram helena

    SvaraRadera
  2. Är som dig föredrar en säng framför liggunderlag. Ha en fortsatt skön midsommarhelg fina du. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Tråkigt att behöva jobba när det är en sån här helg!
    Härliga bilder på fina dig, snygg klänning, kram Suss

    SvaraRadera
  4. Fina du! Tänk på att du tjänar pengar, en klen tröst klart. Hoppas du har en go helg i alla fall. Kram Anette

    SvaraRadera