söndag 30 juni 2013

precis som jag är

Söndag & jag har ägnat dagen åt hushållssysslor
Klippt ner fruktträd, rensat ogräs, kantklippt & tvättat fönster etc.
Samlade nog ihop många vuxenpoäng där
För så känner jag ibland...att någon snart ska komma på mig
Att jag inte är vuxen nog till att bo med familj i hus 

Men mina kära stockrosor verkar trivas här hos oss ändå
Den första blomman, av många, som är på väg att slå ut
Sen växer dom över sin egen kapacitet så att dom inte orkar stå raka
Har bundit fast dom för att ge dom stöd
Så nu kan dom växa hur högt dom vill


Mina små växer också & jag hoppas jag kan ge dom det stöd de behöver
När jobbet nu tömmer mig så för energi & jag kommer hem helt tom
Svider det i kroppen när jag inte orkar vara den mamman jag vill vara
Ni vet hon på film som klarar ALLT.....& lite till
I tillägg till det är hon också världens sexigaste & bästaste fru

Fast konstigt nog verkar dom acceptera mig ändå
Jag som går omkring & gråter när jag tvättar fönster
( bara för att jag lyssnar när Jonas Gardell sommarpratar)
Jag som inte kan klippa ner de högsta grenarna på trädet
( får svindel av att stå 40 cm. upp på en stege)
Och jag som hela tiden tar sönder kantgräsklipparen för jag blir så ivrig ... 
Vilken tur att jag har dom som gillar mig, precis som jag är

gillar på pinterest









3 kommentarer:

  1. Så skönt att bli omtyckt för den man är och inte för den man önskade man vore...haha...
    Härligt med stockrosor, mina har inte börjat blomma än, men jag längtar:)

    Ha en fin söndagskväll/Åsa

    SvaraRadera
  2. Finaste flickorna...Jag har inte gjort ett smack idag...är nog inte heller vuxen nog haha. Önskar dig en fin start på veckan. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder och fina tjejer! Känner samma sak med barnen ibland att energin är slut när jag kommer hem, men våra barn är nog nöjda med oss ändå även om vi inte är som mammorna på film ;) Kram Suss

    SvaraRadera