torsdag 6 juni 2013

sommardrömmar


Idag kändes det inte rättvist när väckarklockan ringde
Att gå till jobbet när hela världen sover
Och veta att familjen är ledig & solen är med dom
Det känns alltid trist
I morgon ska dom på sjön när jag jobbar
Tror jag ska bli sjuk
Eller det är jag ju redan....kraftigt avundsjuk 


Om jag nu då måste jobba dagar som denna
Hade drömmen varit att jobba utomhus
Tex. Köra runt i denna coola bil & stanna där det är som vackrast
Sälja kaffe, glass & annat mumsigt
Det vore väl något


Mellan kunderna ska jag bara njuta i en hängmatta 
Känna mig lika läcker som tjejerna ovan
Nej det blir nog till att ta på sig sjuksköterskeuniformen i morgon igen
Kanske om jag har tur så får jag sitta ner hela rasten
För de har vi ju utomhus i allafall ☮

2 kommentarer:

  1. jag jobbar ju imorgon men jag har ju turen att kunna vara utomhus....det är inte fel då det är fint väder i alla fall. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! Älskar en första ;)
    Näe inte alls rättvist att du ska jobba! Själv är jag långledig, underbart! Kram Suss

    SvaraRadera