måndag 1 juli 2013

tacksamhet & nybakade bullar

För att komma ihåg att vara tacksam
Jag, som så många andra, behöver nog ofta påminnas om det
Ristade in det på min högra handled för att aldrig glömma
Glömma att jag lever & andas
För det var en period jag inte alls tog det för givet
Sommaren för fem år sedan då hela livet gick åt fel håll


Var det vad som hände just då, varför kroppen inte orkade mer
Var det när jag kände mig som mest trygg som muren gick sönder
Alla obearbetade känslor & tankar jag samlat på mig genom åren
Bara rann över & fyllde mina blodådrer, mina andetag & rörelser
Det var när jag låg där & dagar & nätter försvann i en dimma
Det var då jag lovade mig själv att om jag klarar detta
Om jag blir frisk igen....då ska jag alltid vara tacksam

Så fem år senare men fortfarande med ärr på själen
Är jag så oerhört lycklig för att bara vara
Fem år senare med köket fullt med nybakade bullar & högar av tacksamhet




3 kommentarer:

  1. Vilken fin tattoo. Vi har så mycket att vara tacksamma för....ibland lätt att glömma. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Så fin tatuering, lika fint budskap...Känner igen känslan, har man varit där vill man aldrig dit igen...Tänker att det goda med det onda är precis som du skriver, man är så otroligt tacksam & ödmjuk när livet & vardagen flyter på igen. Med allt gott & underbart det för med sig...
    Kram till dig
    Annika

    SvaraRadera
  3. Det är så lätt att glömma det när livet rullar på som ett ekorrhjul. Ibland måste man stanna upp och hämta andan och tänka efter ❤
    Kram Dansfröken

    SvaraRadera