söndag 3 november 2013

dofter & julinspiration

mitt rumsspray från Mad et Len 

Älskar att möta en doft som gör mig knäsvag
En doft jag vill stanna kvar vid & inhalera dess små partiklar 
En doft som påminner om storstad, kärlek, kreativitet & lycka
Att den sen förpackas vackert är ju ett plus 
Då får ju flera sinnen njuta.....

Franska Mad et Len tilltalar mina sinnen 

Igår packades bilen med ivriga tjejer i baksätet & for till Norrköping
Stan vimlade av likasinnade som gick fram & tillbaka på Drottninggatan 
Knappt att de hade tid för en fika på Espresso house
Ännu mindre hade tid för mig som ville gå in i endel butiker
De gick alla & väntade på besked vart konserten skulle vara
30 minuter efter utlovad tid kom beskedet på tvitter & instagram 
Då sprang denna massa av tjejer ( och endel föräldrar) för att komma först
Även att jag gick allt för sakta, enligt de mina, hamnade vi längst fram
De spärrade sedan av bakom oss för att förhindra kaos & trängsel
Sen var det bara att vänta & vänta & vänta
När mörkret anlänt & det låg som en dimma i parken så kom dom
The Fooo....(tillsammans med ett gäng som såg ut som ryska agenter)
Den ljudnivå som utbröt då går inte att beskriva men den var ej behaglig

The Fooo

Söndag & jag har varit vaken sen 5.30 
Inte konstigt då jag somnade tidigt i soffan igår
Idag ska vi plocka in studsmattan & vinterstäda ute
Men det blir också tid för att julinspireras av mina nya tidningar
Där man bl.a. får se hur Tine K inreder till jul
Visst är det så att alla inredningstidningar blir speciellt mysiga vid jul.....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar