tisdag 5 november 2013

små julgranar & cedergran

oooops....ser ni vad jag ser

Jag vet, jag är inte riktigt klok, faktiskt så är jag nästan tom. lite småtokig
Men jag kunde inte låta bli
Helt plötsligt har det smugit fram små granar utanför & inne i vårt hus
Vet inte om det beror på min skräck att jag ska bli utan julkänslan i år då jag jobbar
Eller pga att jag har ett sådant behov av mys då jobbet är stressigt & tungt
För mig är advent & tiden innan jul = mys
Så för att späda på det hela mulade jag precis i mig en stor näve pepparkakor 


Drömmer om en cedergran i år ( eller cederträd kanske det heter) 
Känns danskt & det kan ju aldrig bli fel
Frågade i en av stadens handelsträdgårdar i går & de skulle kanske ta hem det
Men ca 1000 kronor trodde dom det skulle kosta....lät inte det lite dyrt?! 
Vet att dom är planterade i jord men jag klarar nog inte att hålla den levande länge ändå

cedergran på pinterest 

Det här mörkret vi har ute nu det gör mig så ofattligt trött i hela kroppen
Finner ingen energi att hitta på något på kvällarna
Vill helst bara ligga under ett täcke & sova
Somnar innan barnen varje kväll nu, somnar ofta innan jag hunnit säga godnatt
Men denna mörka tid varar ju inte för alltid, snart kommer ju snön & lyser upp
Snart kommer övrig familj hem & lyser upp mitt liv, hoppas jag håller mig vaken till dess bara






3 kommentarer:

  1. Jag har inte direkt någon jullängtan i år, men jag hoppas den kommer. Jag hade cederträ förra året och när den väl kommit in så var jag inte så imponerad längre och den dog rätt fort, så det tänker jag nog strunta i iår.
    Inte kul att behöva jobba jul, tyvärr är det ju så i vårt roliga yrke att någon måste, om man inte är som min kompis helt frilansande sjuksköterska. Hon tänker aldrig mer jobba varken jul, nyår eller de bästa sommarveckorna.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Men visst är det mysigt. Pepparkakor är gott och barrträd är vackert. Ha det gott. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Jag skulle oxå gärna ha ett sådant träd men det får nog blir en rumsgran här i alla fall ;)
    Fint med granen utanför ert, kram Suss

    SvaraRadera