torsdag 21 november 2013

Let it snow....

vinter på pinterest 

Det var olika reaktioner i hemmet på snöns ankomst
Själv välkomnar jag den då den lyser upp i vintermörkret
Men det där med att skotta & köra i snöblask kan jag lätt vara utan


Tog in våra utestolar från altanen & ställde dom runt köksbordet
Mest för att dom är så fantastiskt sköna att sitta i 
Får väl stå kvar där under dagen för att jag ska bli enig med mig själv om det ser ok ut
Livrädd för att det ska se ut som taget ur en katalog från slettvoll eller lexington....rysningar
Är ledig idag för att ladda krafter inför en intensiv arbetshelg
Så nu myser jag med kaffe & morgontv samtidigt som dammsugande står framme & blänger på mig

bild från vårt ena badrum ( foto Lina Östling)






2 kommentarer:

  1. Antar att ni fick mer snö än vi. Här är det vita flingor som övergår i regn. Men vi har två plusgrader så vad annat är att vänta. Men jag tar hellre lite vitt än regn och grått. Doris däremot vill nog ha sommar.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Visst lyser snö upp men jag gillar inte snö. Kram Anette

    SvaraRadera