fredag 18 april 2014

Kalkfärg & långfredag



Då var en av tre arbetsdagar i påsken avklarad...tjoho
Avklarad är också flytt av taklampa från sovrum till vardagsrum
Tack min kära norrman tillika ingenjör 
Denna lampa får sannerligen avancera...den startade sin karriär i en ladugård 
Långfredag, barnen är hos kompisar & blir kvar över natten
Blir lite extragod långfredagsmys för sedan lägga mig tidigt så jag orkar upp kl. 06.00


Lite sugen på att måla med kalkfärg som alla pratar så gott om
Pure & Originals fina färger säljs bl.a. På Colorama i stan


Finns i bl.a. dessa magiska färger, helt i min smak & färgskala
Kanske skulle ge mig på att måla en vägg i skatternas rum
Då brukar det utlösa avundsjuka så bäst att planera att måla i bådas rum på en gång

inredigt....på pinterest

 En riktigt MaGiSk pÅsK önskar jag dig
Och tusen tack för att du hälsar på här på min blogg
♡♡♡











1 kommentar:

  1. Jag har också läst om färgen men aldrig fattat vad det är som är så speciellt med den....haha så trög är jag. Önskar di en fortsatt bra påsk. Kram Anette

    SvaraRadera