lördag 26 april 2014

mitt oslo

underbara bolina ♡♡♡

I ett Oslo med strålande sol har vi gjort den vanliga rundan
Den blir inga diskussioner, chaffisen kan vägen

från bolina. stasjonen


( jag köpte alla till dig hjärtat...)

Njuter av att bara strosa runt
Titta på folk, stanna på ett par fik
Och bara häpnas över hur stadskärnan
blomstrat sedan jag flyttade hit 1994

cafe au lait & bringebaerbolle

Trots att klockan är kväll är värmen kvar ute
Barnen hänger med sina kusiner som de träffar allt för sällan
Vi andra slappar efter en god middag
med vin & dessert

min älskade ella

morgon väntar ännu en dag med familjen 
Det är loppmarknadstider i stan & där var jag en trogen besökare förr 
Kanske jag tar mig en tur dit för gamla minnens skull

lite att bläddra i....













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar