söndag 23 mars 2014

en dag i Paris

Paris....

Hur ska jag kunna sova när hela jag är fylld med intryck
Alla de gator vi strosade på igår, platserna vi besökte, människorna runt omkring & maten....ja inte minst den

crepes på Carette i Marais

Började lördagen med en traditionell fransk frukost, croissant & cafe au lait
Gick sen runt bland gatorna i trendiga Marais
På eftermiddagen tog vi oss över en av broarna till Saint German
Där är ett besök på Cafe de Flore ett måste
Att bara sitta där omringad av fransmän i alla åldrar
Äldre män i med kostym, sjal & toffel- liknande skor som säkert gått dit regelbundet år efter år ( cafeet är 127 år)
Trendiga par med Louis Vuitton på armen & som smiter före i kön
Sen de förälskade paren som drunknar i varandra samtidigt som de delar ett franskt bakverk...


en kille med stil


Efter 12 timmar kände vi oss mer än belåtna & gick tillbaka till hotellet
Med trötta kroppar & plånböcker somnade vi sen gott
Idag väntar nya Parisäventyr & jag hoppas på en lika magisk dag som igår
Men än är det mörkt & stängt ute
Hur ska jag kunna sova, jag som är så förälskad i denna underbara stad...

Pont des art.. ser du vårt hänglås?














2 kommentarer:

  1. Ha en underbar dag i Paris!! Kram J.

    SvaraRadera
  2. Tycks som ni har en alldeles fantastisk vistelse i Paris. Ha en fortsatt härlig weekend! Jättefina bilder. Kram Annika J

    SvaraRadera