måndag 22 april 2013

kuddkrig & vuxenroll

"ny" förvaring i hallen

Ibland vill jag bara vara liten igen
Få lägga allt vuxenansvar i en låda för en stund
Kasta av mig skorna i hallen efter jobbet
Kanske tom. slänga jackan på golvet
Sen vill jag ligga i soffan resten av dagen
Ta för mig av alla sociala medier som erbjuds
Ropa på "nån" (som denna gången inte är indirekt menat mig)
-Kan "nån" hämta något gott att äta till mig!!!
Och när tvättmaskinen piper för att meddela att den är klar
Går den andra "nån" in & hänger upp tvätten
Det är "nån" som måste ta alla beslut & ha svar på alla frågor
Det är "nån" man frågar efter när försäljare eller skolfröken ringer
Det är också "nån" som måste förbereda morgondagen
Snälla ikväll kan väl den där "nån" vara någon annan än mig

så här läckert avslappnad vill jag vara

Line of Oslo har nu gjort en kollektion med kuddar
Dom skulle vara mysiga att brottas med i soffan


kuddkrig någon??

Måndag men denna vecka känns mild
Tar ju en paus mitt i veckan & fyller den med storstad
Så efterlängtat & välbehövligt....jag är nog en storstadstjej eg.
Fram till dess är det nog bäst att jag tar på mig vuxenrollen igen
Annars är det risk för det blir katastrofläge här hemma
♥krams♥


inredningsmys på pinterest


5 kommentarer:

  1. Hihi...visst hade det varit underbart med en sådan dag :) Nu har vi faktiskt kommit dit att vi kan göra som vi vill ibland då barnen flyttat hemifrån. Har allt hänt att vi slängt oss i soffan o bara varit (ätit hämtmat o godis)
    Väldigt mysigt.
    Finfina bilder, dom kuddarna kan komma hit!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Jag har Line of Oslo kuddarna, superfina meeen...de är av t-shirt kvalitet vilken
    är aningen besvärligt, så en varning här...de blir sladdriga:((( tyvärr.

    Snyggt med förvaringen där i hallen:)

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Jag har en filosofi att det kommer...vår tid kommer. Tror du inte? Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Så snygg förvaring!
    Och ja, jag skulle gärna låta nån (annan) göra allt det där!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Kuddar vill jag alltid ha, har spetsat in mig på ett par från PBhome...

    kram

    SvaraRadera