tisdag 2 april 2013

tisdagstankar

tisdags stilleben

Det finns en slags trötthet som inte är som den vanliga
Den tröttheten omslöt mig när jag kom hem idag
Så trött så att benen nästan inte bär
Vill bara bädda ner mig själv under husets alla täcken
Släcka ner alla lampor & ljus
Bara få blunda så länge jag vill
Kanske inte vakna upp förrän i morgon
Men detta är ju en omöjlighet
När man har barn, man & ett hus som behöver omsorg
Ibland tänker jag tillbaka till tiden innan
Innan dom fanns i mitt liv
Då kunde jag kasta mig i soffan efter jobbet
Och bara ligga kvar så länge jag ville....


kanske jag kan blunda här en stund....

Vill absolut inte vara dom förutan
Men med barn är det ofta allt eller inget
Har kanske allt för nära till jobbet
Hinner inte lägga i en annan växel eller varva ner
Innan jobbsysslor övergår till hemsysslor
Hinner inte tänka färdigt en tanke innan jag omges av frågor

......vill lägga ner huvudet på favvo-kuddarna från olsen & jensen

Men en dag blir det kanske spökaktigt tomt i huset
Man möts bara av eko när man kommer hem
Då man inte är det viktigaste i barnens liv längre
Då det inte är jag som har svar på alla deras frågor
Kanske bäst att njuta av dom medans jag kan
Önskar bara att jag inte vore så vansinnigt trött
Men i morgon tar vi emot onsdagen
Mitt i veckan & en dag närmare helgen


myser gärna i dessa underbara plagg från http://ragdoll-la.com/collections/all


5 kommentarer:

  1. Tror det är rätt vanligt med den här vårtröttheten som kan infinna sig! Mycket frisk luft får vi och väldigt mycket ljus på en gång +att vi ställt om klockorna också! Visst kan det vara tjatigt ibland, men som du säger snart är man inte nummer ett längre, har redan märkt det på den stora tjejen som är utflyttad. Så jag får nog stå ut med lilltjejens tjat, fast man bara vill dra täcket över sig ibland, när hon låter som en duracellkanin!
    Hoppas du är piggare i morgon!
    kram helena

    SvaraRadera
  2. Trött har jag också känt mig. Det blir helt klart mer tid med åren för en själv. Vi har känt att vi får mycket egentid nu när de yngsta är 10. men nu börjar jag känna stress av att min stora blivit så stor och att man inte får pyssla om honom så mycket längre. Kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är många av oss som är extra trötta...vad är detta. Men innan vi ens hinner blinka så är det helg igen. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Vårtrötthet säkert! Det är en ny dag i morgon, och nya tag :-) Ha det så gott det går!

    SvaraRadera
  5. Ett säkert vårtecken... vårtröttheten, den går förhoppningsvis över i energi. Ha en skön minivecka. Kramisar Tina

    SvaraRadera