lördag 13 april 2013

uteliv & vårlängtan

inneväder = bläddra i tidningar

Lördagkväll & min kära vän med barn har precis gått hem
Det blev en eftermiddagsfika som gled över till promenad
Sedan ominredning som hoppade fram till kvällsmat
Det är mysigt när det blir spontant & opretentiöst



Även om det är svårt att tro
Så visar kalendern att det är mitten av april
Med andra ord dags att planera uteliv
Ofta är det ju en speciell känsla man vill skapa
En oas där man mår som bäst
En mix av detta skulle uppskattas å det varmaste hos mig:





Då blir det till att köpa hem lavendel & rosmarin på stam
Flytta ut kuddar, täcken, ljuslyktor & buddhafigurer
Öppna upp alla dörrar & inta alla måltider ute
Längtar ut.....snälla vår, var inte blyg
Du är efterlängtad som aldrig förr




3 kommentarer:

  1. Åh vilka härliga bilder! Jag längtar verkligen också att kunna ha dörren öppen och bara kunna gå ut och in som man vill!
    Kul med spontana möten!
    Ha det gott!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Tack för igår, det var som alltid gott och trevligt. Sitter i mitt "nystylade" kök och dricker kaffe. Gardinlösningen blev jag extra förtjust i! Kram

    SvaraRadera
  3. Nu kan vi snar flytta ut tror jag, jag känner det liksom på mig. Idag skiner solen här och vad gör jag då inne.....måste ut nu! Kram Anette

    SvaraRadera