tisdag 9 april 2013

penseer & zetas

på framsidan i vårsolen

Svarta små penseer har fått komma hem till oss
Dom får flytta in på natten
Besökte två av stadens handelsträdgårdar
Perfekt syssla på en ledig dag

3 trädgårdsbuddhas kom med hem

Det är något med buddhafigurer
Det ger mig lugn & ro att omges med
Trots att jag ej är buddhist
Därimot kände jag mig som en trädgårdsmästare idag
Lite som Victoria Skoglund
Önskar bara jag vore lika läcker


vackra victoria skoglund

Hon är en av ägarna till Zetas i Stockholm
En skön oas som jag önskar jag kunde besöka oftare
Ett mysigt & mumsigt café finns det också



bilder från zetas

Önskar jag kunde skapa den känlsan hemma
Göra min egna oas ute
Först ska vi bara byta altantak....inte så glamouröst


 altanen innan make-over

Snart kommer barnen hemcyklande från skolan
Ska nog gå ut & njuta solstrålarna lite till
Idag är en bra dag.....tisdag till trots






3 kommentarer:

  1. Det ser så mysigt ut på Zetas, skulle också vilja göra ett besök där. Det är aningens långt dit bara..... Hoppas in tisdag blir fortsatt bra. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Zetas är ett underbart ställe, hoppas kunna ta mig dit i maj! Vill också köpa penséer, men har ingen plats att bära dem ut och in, så jag får vänta lite!
    Kram helena

    SvaraRadera
  3. Svarta penseer? Det måsta jag bara ha, så fint. Zetas hoppas jag hinna besöka i maj, verkar vara hur mysigt som helst. Kramisar Tina

    SvaraRadera