fredag 19 april 2013

utegångsförbud & fredagskväll

lovely, lovely från pinterest

Trots att jag inte har utegångsförbud som i Boston
Ska jag ändå inte lämna huset i kväll
Vill bara mysa hemma, fredagsmysa
Norrmannen & jag är själva då barnen är ute på vift

ellas coola boots

Nu när middagen med Italienskt tema
Redan  avnjutits befinner vi oss i ett slags matkoma
Ikväll får vi vuxna vara chef över fjärrkontrollen...hurra
Just nu är det lite svårt att slita sig från nyheterna
Så jagad som den 19-åring är
Kan man ju verkligen undra om han fortfarande är vid liv
Och är dom säkra på att han är skyldig...
Man får inte dra för snabba slutsatser


kvällsläsning....kan aldrig få nog av dessa böcker

Nu ska jag, med nyheterna i bakgrunden
Drömma mig bort i mina favoritinredningsböcker
Njuta ett glas Morbergs rödvin (favoriten just nu)
Du är inte dum du, du härliga fredagskväll

marlene birgers doftljus sprider helgstämning






3 kommentarer:

  1. Jag är en riktig hemmafis och trivs att bara vara just hemma....det är lycka det. Hoppas ni har en mysig kväll. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Fredagskväll=hemmakväll oftast hos oss. Mysigt med god mat o dryck o bara vara. Ha en fortsatt skön helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Blir samma här för det mesta. Riktigt hemma kär.
    Och det är väl härligt. Hemmet är ens borg. Och mitt stora intresse.
    Ha det fint.
    Eva

    SvaraRadera