måndag 1 april 2013

kusiner & vårtecken

morgonsol i badrummet

Nu har vi vinkat av vårt Norge-främmat
 Besökte sedan min kära kusin & hämtade hem säckvis med inspiration
(Få inspirerar mig som du hjärtat)
Stackars Lea är fortfarande krasslig
Det svider till i mammahjärtat när hon är ledsen
Hon som hade sett fram emot att "hänga" med sina kusiner
Tröstar henne med att vi snart ska dit
Till Oslo alltså...


hall-skåpet som rymmer allt

Hade inte tackat nej till påsklov hela veckan
Speciellt ihop med den underbara solen
Men hur många gånger jag än tittar på schemat
Står det bara jobb, jobb & jobb
(ja, jag vet jag ska vara tacksam att jag har ett jobb)


Igår åkte solstolarna fram
Råkade tom. somna i den...så sällsynt skönt var det
Nu vill vi inreda till vår ute, eller hur!?

Måndag...annandag påsk
Ella är ute & inviger sin nya cykel
Det är väl ett vårtecken om något....





4 kommentarer:

  1. Jaa att ni har snö, det måste vara ovanligt! Tittar på mitt schema också och inser att jag också börjar i morgon, trots att jag jobbade i helgen, men som du säger man ska vara tacksam! och sedan är det carpe diem som man får ta mer fats på!
    Snyggt plåtskåp måste jag ju säga!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Härligt med vår!
    Fortsätt att njuta!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Hoppas tjejen snart mår bättre. Ja, den där snön.....jag har inga kommentarer till den...... Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Det där felet försvinner nog snart, eller så kommer mer hörde jag nyss, hehe! Ja ja, sånt är livet!

    kramen

    SvaraRadera