torsdag 11 april 2013

peter pan & ranunkler

nu doftar det zadig & voltaire i vårt hus

Idag hade den gömt sig på sitt bästa gömställe
Nästan omöjlig att hitta
Den där sällsynta....städlusten
Du vet den där känslan när allt annat känns viktigare
Som att tex. titta på reprisen av Kobra


nystädat tv-rum

Denna vecka har Ella dansvecka
189 dansare från 17 dansgrupper dansar Peter Pan
Jag såg den för andra gången idag på förmiddagen
Sååå imponerad av danslärarna som möjliggör detta
Och Ella som var indian var förstås jätteduktig


 lilla indian

Med nya norska Elle Decoration i posten
En stor kopp kaffe & en skön filt
Känns det som denna eftermiddagen får bli vågrätt


en bukett ranunkler till min danstjej



5 kommentarer:

  1. Städlusten är lite lynnig tycker jag, den kan pocka på riktigt rejält när jag sitter i bilen på väg hem från jobbet men vips är den borta när jag kommer fram :) Så fint med svarta penseér, tar nog en sväng till blommbutiken på lördag.
    Ha en go kväll
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Jag vet aldrig var jag ska leta efter den där städlusten.....jag har nog aldrig haft någon om jag tänker efter men det är ju helt underbart när det är klart. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Hoppas min städlust infinner sig i morgon, eftersom jag fyller på söndag, då kan det ju vara kul att ha lite fixat hemma!
    kram helena

    SvaraRadera
  4. Eftersom det blir kalas på söndag för jag hoppas städlusten infinner sig, men känner jag mig rätt står jag hellre i köket o bakar o överlåter städningen med varm hand till mannen, bra fördelning i min värld (dock inte i mannens). Ha en skön fredag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Städning får nog bli en annan dag. Skulle gärna ta en kopp kaffe o krypa upp i din soffa, det kanske blir så till helgen. Kram

    SvaraRadera