torsdag 30 januari 2014

☆☆☆

pinterest on a soft thursday 

Juicen är pressad, sängarna bäddade & dagen kan börja
Ute lockar inte idag heller, blåsten & snön som yr gör det kallare än vad termometern visar
Men tonåringen skulle absolut gå till skolan i converse & utan mössa & vantar
Orubblig med en okuvlig vilja som jag känner igen....kanske därför det lätt blir motsättningar

en selfie på bloggerskan i glasögon av plast 

I morgon får jag domen hos min kära optiker
Alltid barnsligt nervös inför undersökningar av alla de slag
Försöker ju undvika det i största möjliga mån tills det blir oundvikligt
Rädd för att de ska finna obotliga sjukdomar som jag inte ens kan uttala
Jag är nog inte den enda sjuksköterskan med läkarskräck

pink love we♡it






1 kommentar:

  1. Snygga bågar, optikern är nog den ända doktorn som jag inte är rädd för. Eller rädd och rör men det är inte lika obehagligt att göra en undersökning där som någon annan stans. Lycka till med ditt besök i alla fall. Kram Anette

    SvaraRadera