fredag 3 januari 2014

guld & vårlängtan

guldigt på we♡it

Det sägs vara fredag idag men jag har haft helgkänsla i en vecka nu
Så ska det ju vara när man har lov
Man ska nästan längta efter vardag igen, då har lovet varit lagom långt

Jo, granen lever fortfarande & är klädd med ljus & pynt
Den ska ju vara inne tills det bli varmare ute & sen flytta ut till altanen
Börjar nästan tro att jag har gröna fingrar eftersom tom. mitt fikonträd fått nya blad
Får se också om olivträdet överlever inomhus, än så länge ser det lyckligt ut

finaste väskorna från Thyme of ginger ( den översta är en weekendbag & får gärna flytta hit ) 

Längtar efter vår & värmande solstrålar
Att få sitta ute på framsidan & dricka kaffe.....lovely ☼☼☼
Men först måste vi gå igenom ett par trista månader, gillar inte jan-mars
Gillar inte heller avsked, idag åker min kära vän tillbaka till Wien igen
Vi har haft allt förlite tid att träffas denna gång & vet inte när vi ses igen
Måste nog gå & tröstäta lite choklad nu......






1 kommentar:

  1. Vilka snygga väskor.....jag längtar också till våren...lite komiskt. I oktober längtade jag till julen och den hinner knappt försvinna innan nästa längtan tar vid. Ha en bra dag. Kram anette

    SvaraRadera