söndag 2 februari 2014

bal & kaffepanik

eller inte....

Igår hände det som absolut inte får hända....vår kaffemaskin dog
För en kaffeälskare som mig är detta en tragedi & jag lever nu i ett slags undantagstillstånd
Dessvärre inhandlades den på annan ort & det gör det hela lite osmidigt
Och då pulverkaffe ej ger samma njutning har jag överlevt helgen genom att våldgästa familj & vänner
( that's what friends are for liksom)

sunday laces on pinterest

Bågarna är nu beställda, det blev ett par kantiga, mörka Gucci
De flesta i "juryn" var eniga om detta
Så om ca 1,5 vecka så får mina ögon den avlastning dom säkert behövt ett tag
Känns så skönt när man avlarat saker man tänkt göra länge....få bocka av listan
Kom precis hem från en av mina kära kusiner där vi bl.a. diskuterat vårens bal som hennes dotter ska gå på ( & vi ska stå bredvid & tjuta)
Där är det en lång lista på allt som måste förberedas & planeras för
Måste hitta den perfekta klänningen, skorna, smyckena & väskan
Hur ska håret vara, sminket & vem ska man gå med egentligen
Tänk när mina tjejer blir så stora & om dom väljer att gå....gissar att jag då kommer att vara överengagerad



hemma hos Paulina Arcklin 

Nu blir det en promenad med norrmannen
Ute är nästan barmark på gatorna dvs. inte lika halt med gympadojor
Nästan lite vårkänslor, men bara nästan












3 kommentarer:

  1. Vilken kaffeälskare du är ;) de problemen har inte jag men blir tokig om jag inte får te...
    Här har vi en mellanson som tar studenten och även ska gå på bal, inte lika mycket att fixa för en kille! Men jag har oxå en del saker på min to do-lista som jag aldrig kommer till :)
    Fina bilder, kram Suss

    SvaraRadera
  2. Jag älskar perkulator kaffe, så när jag får bryggkaffe kan jag knappt dricka det. Man vänjer sig lätt. Åh vad mysigt med baltider. Minns så väl när stora dottern var på bal, hon var så fin och vädret var så vackert, bara det gör ju halva grejen. Mycket spännande att se fram emot.
    Kram helena

    SvaraRadera
  3. Nej...inte kaffemaskinen. Jag är spänd på att se dina bågar. Kram Anette

    SvaraRadera