torsdag 27 februari 2014

torsdagstankar


Jösses vad lediga dagar går fort
När arbetsdagar ibland känns som grusiga småvägar kör man igenom lediga dagar som på en motorväg, nästan Autobahn 
Speciellt för mig som har en talang att göra absolut ingenting
Bara drömma mig bort i en film eller hamna djupt inne i ipaden
Men jag har faktiskt städat hela huset, bäddat rent, tvättat & haft mamma här på kaffe också



delar av vårt nystädade hus...

Förtränger att i morgon heter fredag
För när skola & jobb ringer ut för de flesta ska jag ta på mig arbetskläderna & befinna mig i tjänst
Min helg börjar på söndag kl. 17....det är dit jag längtar nu


Kommer riktigt bra överens med mina nya glasögon 
Har faktiskt inte varit lika trött & haft mindre huvudvärk & det tror jag är glasögonens förtjänst
Undrar förstås då varför jag inte var smart nog att skaffa mig de tidigare 
Nu ska jag ut & gå med min tonåring, undrar om jag klarar av hennes tempo
Hon har verkligen kommit in i en träningsfas just nu & av alla tänkbara faser är ju den ok
Nästa söndag fyller hon 14, hon med strl. 41 i skor & lika lång som mamma ♡♡♡





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar