fredag 7 februari 2014

ödet eller slumpen...


Just nu känns livet trevligt att leva
Det är lätt att fokusera & kommentera runt det negativa, som en evig mantra
Så därför vill jag belysa & skrika ut till världen att just nu går livet åt rätt håll
Fredagseftermiddag, soffläge med kaffe & choklad, skojsiga helgplaner...vad mer kan jag begära

av min helgpackning att dömma längtar jag efter ljus & vår....

Idag diskuterade vi på jobbet om hur stor del av livet som styrs av tillfälligheter
En del tror på ödet men jag tror nog på slumpen
14 februari för 20 år sedan flyttade jag till Norge
Har nog aldrig kännt mig så ensam som när mor & bror lämnade mig i min lilla etta
Där satt jag kvar utan att känna någon i hela landet....absolut ingen
Efter ett par veckor blev den känslan allt för övermäktig & hemlängtan tog över
Bestämde mig för att ringa mamma och be henne att hämta mig
Detta utspelade sig innan mobilen & datorns tid så jag gick till telefonkiosken i närheten
Sprang då på en svensk tjej, vid namn Sara & hon bjöd med mig till en annan svensk tjej
Så det blev inget samtal till mamma utan istället bodde jag kvar lite till.....i 11 år!!!
I morgon får jag träffa Sara igen, vi firar ju tjugo år som vänner .....bästa Sara & jag ♡

det är jag & George Clooney som kör med nespresso

Tjugo år senare sitter jag här men norrmannen som jag sprang på ett par år senare
Han som precis kom hem med flera påsar fredagsmys 
Ikväll blir det filmen Prisoners som precis släppts på dreamfilm
Ska visst vara 2013 års bästa film enligt många
I morgon bär det av mot Västkusten & hela jag längtar












1 kommentar:

  1. Vad härligt då det känns som att livet går på rätt håll. Lång vänskap ska man vara väldans så tacksam för. Inte alla som har det. Hoppas du har en bra fredag. Kram Anette

    SvaraRadera