lördag 15 februari 2014

Sol & Jean Paul Gaultier


Helt plötsligt såg jag det, vi satt vid bordet & fikade, allahjärtansdagsfika
-Ser ni vårljuset....jag måste fota det. Sa jag ivrigt & letade fram min iPhone 
För man måste passa på de korta stunder den ger oss förhandsvisning 


Vi bestämde oss för att ta en promenad i solen, min fikagäst & jag
Men när vi väl kom ut hade förhandsvisningen avslutats & vi fick sällskap av molnen istället

bjöd på allahjärtansdagsmorotskaka igår

I gårkväll googlade jag om Paris inför vår kommande resa
Älskar att planera & forska fram en plan innan, halva nöjet med resan enligt mig
Vi ska vara där fredag - måndag & jag förstår inte hur vi ska hinna med allt
Framförallt hur ska vi hinna med alla cafeer & alla unika bakverk 
All denna Parisgoogling ledde till att jag i natt, eller på morgonkvisten, hade en minst sagt annorlunda dröm
Jag delade hotellrum med Jean Paul Gaultier & en massa kostymklädda talande katter som delade ut gratis Lancome smink i mängder 
Jo ibland överträffar drömmarna sig själva....

Parisdrömmar...

Lördag & jag har precis blivit serverad frukost & cafe au lait på sängen
Idag ska jag forska vidare om Paris & har du något tips så mottages det med tacksamhet
Som sagt, sist jag var där köpte jag en Barbie som man kunde permanenta 
Nu blir det inga Barbies men däremot besök på Diptyque & Merci
Får väl skrapa fram lite av min högstadiefranska också
Au revoir ♡♡♡


1 kommentar:

  1. Typiskt när man äntligen ser solen att den hinner försvinna innan man ens hinner ut... Jag ska snart ut på en långrunda i värsta skitvädret!
    Vilken fin kaka! Var har du köpt choklad(?) bokstäverna?
    Spännande med Parisresa, kram o fin lördag till dig

    SvaraRadera