måndag 29 juli 2013

Rekar Stockholm

bild från pinterest

Här ligger jag som har vänt på dygnet
För att ligga i sängen kl. 10 är helt tivoli för att vara mig
Eftersom jag låter yr.no styra mitt humör
Är jag nu lycklig då de (just nu) lovar sol torsd-onsd
Nu får dom banne mig inte ändra sig igen

café fabrique på rosenlundsgatan 28

Rekar nu inför morgondagens Stockholmstripp
Det är ju halva nöjet med en resa...att navigera runt & göra en plan
Denna gång har jag tre nya platser jag vill besöka
Dessa ligger förstås väl utspridda i storstaden 
Men att strosa runt på söder är inplanterat

in the mood på renstiernas gata 14

magnolia across the street på odengatan 90

Åh vad jag ska andas storstad & supa in alla intryck
Ska ju leva på det länge sedan 
När hösten kommer & när jag sitter här i vår lilla stad
Då ska jag kunna plocka fram det ur minnet & bara njuta





2 kommentarer:

  1. Jag har planer på att lämna min trygga oas och bege mig på dagsutflykt till storstaden, med lilla dottern. vi får se om vi kommer iväg, isåfall blir det på onsd. Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas du återkommer med info om var du varit i denna underbara stad..... Kram Anette

    SvaraRadera