torsdag 18 juli 2013

rosor & att packa upp

nypyntade sommar-soffor

Jag har en vana som inte känns helt sund
Har eg. många osunda vanor men denna är lite mer krävande
När jag kommer hem tex. från en resa
Ska det så snabbt som attan se ut som om jag aldrig varit borta
Allt måste upp ur väskor & påsar, på sin rätta plats på en gång
Kan inte slappna av innan allt är klart
Och då ska helst gräset vara trimmat & altangolvet tvättat

nytt danskt överkast med hopp om fred

Detta är något jag påtvingar min familj 
också
Som om det vore någon slags tävling
Men sen när allt är på plats & de nya sakerna funnit sitt nya hem
Då är det så jäkla skönt... fast då svimmar jag nästan

det tog lite tid att snitta 50 rosor 

Idag har jag bara njutit av att vara hemma
Försökt att återskapa de danska/skånska intrycken
Fantiserat om att alla mataffärer var som saluhallen i Höganäs
Då hade tom. jag tyckt det varit roligt att veckohandla
Och värmen som vi efterlyste igår
Den har varit med oss idag i våra sköna solstolar i trädgården
Ni vet...borta bra men hemma toppen

saluhallen i höganäs

3 kommentarer:

  1. Jag är så där innan jag åker att det måste vara välstädat, men att stressa när jag kommer hem, neej, då tar det ofta lite längre tid. Snyggt överkast, kul med lite nya fynd. Ha det fortsatt skönt hemma.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Mitt kan stå ett tag, måste alltid kolla post och igenom huset först;)
    Jättefint överkast, kul men något nytt!!

    Kram fredrika

    SvaraRadera
  3. Åh vilket snyggt överkast 👍 ja visst är det skönt att vara hemma.
    Dansfröken

    SvaraRadera