tisdag 9 juli 2013

Stockrosor & love warriors


Mina kära stockrosor växer & sträcker sig mot solen
Däremot krymper mina dagar till semestern....sing halleluja
Hade brutit ihop om någon elak person sagt att jag måste jobba en dag till
2 dagar till & kroppen & hjärnan har redan rest iväg, har inga krafter kvar
Eller så beror det på att det är omänskligt att arbeta inomhus i den värmen vi har nu
Utan air condition

Norrmannen & jag fantiserar nu om att stanna kvar i Skåne el. Danmark
Bosätta oss där permanent
Köpa den underbara gården ovan & öppna gårdsbutik
Eller bara sitta där & dreja & måla
Ja, så får det nog bli.....


Världens bästaste kusin kom förbi igår med en hälsning från Samos
En bild på en cool gammal gubbe....näsan lika cool som Plura
Och ett grekiskt anti-stressband som nu får fungera som pynt
Hon vet vad jag gillar hon
På fredag, när semestern äntligen omslutit oss
Blir det ett besök på Hedentorpsplantskola i Ängelholm
Såg på IG idag att de då, just på fredag, får in varor från magiska Love warriors
Undertecknad kommer att vara barnsligt ivrig inför detta besök
Men det är dom vana vid, mitt trogna resesällskap

Love warriors.....





4 kommentarer:

  1. Jaa visst skulle man bosätta sig i Skåne eller Danmark och ha en mysig gårdsbutik. det vore drömmen.. Du dina stockrosor, gud så fina.... Ha det gott Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Håll ut vännen.....Det ser ut som en riktigt fin gård det där. Här är super trevligt i Skåne. Kram anette

    SvaraRadera
  3. Jaa, visst är det helt fantastiskt i Skåne!! Så vackert och skulle kunna flytta imorrn!
    Helt underbara stookrosor förresten:)

    Kram fredrika

    SvaraRadera
  4. Här räknas det oxå ner till semestern!
    Fin gård du visar, mannen min och jag (framför allt jag...) drömmer oss bort oxå emellanåt ;) Kram Suss

    SvaraRadera