onsdag 3 juli 2013

tårtor & annat sött


Igår, eller snarare i natt, hade jag svårt för att somna
Var så vansinnigt sugen på tårta
Du vet en sådandär riktigt lyxig, söt & ljuvlig gräddtårta
När jag låg där & försökte räkna får
Kom det bara upp bilder på just sådana tårtor istället

Orsaken till min craving kan vara att jag försöker ( men urdåligt resultat) undvika mjöl & socker
Hur som helst så fick jag i alla fall gå upp & ta fram en bulle ur frysen ( den största)
Sen kunde jag somna sött

Älskar bröd av alla former & skulle kunna leva på det
Märker  att min mage mår så mycket bättre utan
Varför ska det då vara så svårt att låta bli


Idag blir det besök hos söta Annika, just hemkommen från Mallis
Hon har hintat om att det blir rabarberpaj, inte helt dumt det heller
Så hoppa i klorinet nu Annika så att jag vågar sitta bredvid dig

        ( alla bilder i inlägget kommer från pinterest)

Men först blir det kaffe....med en stor sked kokosfett










3 kommentarer:

  1. Vad roligt att du hittade till mig så hittade jag till dig! Och håller med, jag älskar bröd i alla dess former så varför måste det vara så onyttigt! Men min mage mår också bättre utan så försöker låte bli. (går sådär ibland..;)

    Kram fredrika

    SvaraRadera
  2. Jag älskar med bröd......men inte måste vi väl avstå helt? Hoppas du fick en trevlig stund och att du inte bleknade helt i ditt sällskap. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Hihi fina Maria sååå brun var ju inte jämfört med dig. Mina barn däremot aj aj aj
    Jättemysig förmiddag och tjejerna ville ju aldrig sluta umgås ❤

    SvaraRadera