torsdag 12 december 2013

Ernst & röda läppar


Så, nu har naglarna fått sig ett lager med grå/brun färg
Det är ju mitt sätt att markera att ledigheten & helgen är här
Behöver inte klä mig i sjuksköterskeuniformen förrän på tisdag...hurra
Tittar på reprisen av förra veckans jul med Ernst, han är pysslig den mannen
Kan bli lite väl mycket ibland & man undrar ju om han verkligen finns på riktigt


En Ella med röda läppar & liten tomteluva mötte mig i dörren efter arbetsdagen
Denna lilla glädjespridaren som räknar ner till jul
Ivrigt öppnar hon sin sminkkalender på morgonen & idag innehöll den ett läppstift 
Givitsvis tycker jag inte att en 11-åring ska sminka sig så i skolan
Men här hemma får hon experimentera med smink så mycket hon vill


Cedergranen i bakgrunden ska snart kläs
Och den stora korgen som gömmer sig bakom Ella ska fyllas med klappar
Har inte börjat slå in dom än då det kan vara knepigt då jag sällan är ensam hemma
Får passa på i morgon, det blir vitt papper med grått snöre i år....& så lack förstås 
I morgon då Lucia ska lysa upp i mörkret behöver jag inte sätta klockan på 05.45










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar