lördag 14 december 2013

paket & dansuppvisning


Lördag & det har serverats tomtegröt & skinkmacka till frukost
Då alla spår av snö har försvunnit & regn & barmark tagit över
Måste man ju påminna andra sinnen om att julen är nära


Inhandlade de sista klapparna igår & så även de sötaste till & från lapparna från stans bokhandel
Tryckta fjädrar & söta renar som passade på mina enkla paket
Blev bjuden på julbrunch av min kära kusin Josefin igår, så gott & mysigt
Finns få som kan skapa sådan stämning som hon & jag går bara runt i deras hus & njuter av allt fint

Nu har dessa chokladdoppade saffransbiscotti lämnats av på torget
Ellas klass säljer idag för att få in pengar till kommande skolresa 
Vår lilla tjej har dansövning hela förmiddagen för att sedan vara med på uppvisning i em.
Hela familjen ska gå på den årliga "Holidays are coming" idag
Kulturskolan har uppvisning med diverse instrument, sång & dansnummer & det brukar ge sådan härlig julstämning
Nu måste jag sätta lite fart denna lördag & få ordning på hemmet & mig själv
Ska bara få i mig dagens andra kopp kaffe &  leta upp klippet när begåvade & coola Mauro Scocco besökte nyhetsmorgon i morse....det får jag ju inte missa

Bloggtips....camillapihl.no, stilsäker & vacker som få













1 kommentar:

  1. Vilka fina biscottipåsar du gjort. Jag vet inte riktigt om jag är klar med klapparna. Får nog börja slå in dom i morgon....Kram Anette

    SvaraRadera