söndag 1 december 2013

hello december


Då har vi klivit in i december & första advent 
Tacksam för att jag lyckats lägga undan de krav som december kan föra med sig
Tagit avsked av de måsten som innan kändes viktiga men som bara blev till en hög av stress
Julkort, julbak, pepparkakshus, julkalendrar etc. är ett minne blott
Nej nu gör jag bara det som faller mig in & det jag tycker är mysigt


Igår tog de här tjejerna tåget till Norrköping
Det var sedan två trötta, & lite fattigare, blondiner som fick hämtas upp på stationen på kvällen
Hittade ett par klappar & även lite till mig & hemmet

en ny blus från Rabens Saloner följde med hem

Mysigt att gå runt i en lite större stad & hitta nya affärer
Älskar också att spåra upp nya cafeer & restauranger & där lyckades vi stort

efterlyser ett cafe med stil i vår lilla stad....något i denna stilen kanske

Idag, när det blivit lite mörkt ute, blir det nog en tur på julskyltningen
Kommer ihåg när jag själv jobbade halva natten för att få färdigt skyltningen i en mysig inredningsaffär där jag jobbade litegrann
Tyvärr finns inte den affären längre, den som alltid var före sin tid & som alltid inspirerade
Nu blir det frukost & vi får inte glömma att tända första ljuset i staken 

muffe ville så gärna följa med på julshopping....







3 kommentarer:

  1. Så fina blondiner som varit på shopping! Känner samma sak här inför julen, ingen stress jag gör det jag vill o tycker är roligt!
    Ha en fin första advent, kram Suss

    SvaraRadera
  2. Låter som två snyggingar haft en trevlig dag..... December är välkommen och jag gör också endast vad jag känner för och det känns skitbra haha. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Tack för din underbara blogg Maria

    SvaraRadera