onsdag 11 december 2013

vårt hem i print....


Onsdag & snön smälter
En arbetsdag kvar innan jag hoppar in i en långhelg
En skön & välbehövlig sådan,ska samla alla krafter till att sedan ta sats & arbeta julens alla dagar 
Idag kom tidningen "Älskade hem" hem ut & i detta nummer är det flera sidor från vårt hem
Känns udda att se sig själv & sitt eget hem på print
Det har ju ändrats om en hel del här sedan Johanna & Lina var här & fotade i våras


bilder från vårt kök & vardagsrum....

Förr köpte jag en överdos med inredningstidningar varje månad
Nu stillas ju mycket av inspirationsbegäret via bloggar & instagram
Men just till jul tycker jag att många tidningar blir mysigare så fler får följa med hem från affären


Tisdag till trots drack vi & skålade i champagne & åt chokladpraliner igår, norrmannen & jag
Firade ju 14 år som gifta & då får man dricka champagne en tisdag
Så medan fint folk åt & drack gott i blå hallen firade vi i mysisar i soffan
Tror att vi hade det ganska mycket mer behagligt än dom, har aldrig avundats sådana tillställningar
Men däremot avundas jag hani vår lilla stad som vann 10 miljoner häromdagen
En precis lagom stor summa så att man kan vara anonym & samtidigt unna sig det där extra
Då hade jag nog direkt gått & bokat en resa långt bort där jag slipper att frysa & gå i snöblask 
Men nu får jag elda i kaminen istället & ta fram den varmaste filten över mig,det är ju inte dumt det heller......

vintermys på pinterest 








2 kommentarer:

  1. Grattis till reportaget och till era 14 år.. Mysigt att fira med champagne.
    Måste genast köpa tidningen.

    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Grattis......ledigheten är verkligen välkommen. Det känns som de behövs. Kram Anette

    SvaraRadera