onsdag 18 december 2013

Rislykta & löften

snart, snart får jag lov att krypa ner i sängen.....
 
Hela jag är trött efter ett par hektiska dagar
Ännu mer trött blir jag på mig själv när jag lägger energin i fel låda & bli arg & irriterad
Men det finns ju endel människor som framkallar den irriterande känslan i en 
Ett nyårslöften är att umgås mindre med den kategori av folk
Och om det är oundvikligt så ska jag försöka att ej inleda en diskussion 
Det är ju liksom lönlöst


Förra året var mitt nyårslöfte " att bli min egen bästa vän"
Det har väl gått lite sådär med det så jag provar på nytt nästa år
Blir jag bästis med mig själv tror jag att jag blir en bättre mamma, fru, vän etc.
Detta år har all energi gått åt till jobbet & den stora omorganisationen vi genomgått
Nästa år hoppas jag får tid & ork att följa mitt ♡ lite mer


Kom på nu att jag glömt att beställa rislyktor till nyår
Tycker att rislyktor är festligare än raketer, mer symboliskt på något vis
Nu ska jag & mitt trötta huvud slötitta lite på tv, ungefär den nivå jag orkar med ikväll 
I morgon väntar ännu en dag med en full kalender.....

Är omsluten i denna sköna kofta nu...finns bl.a. på isa couture 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar