lördag 28 december 2013

radon & årsredovisning

jul i Malins kök

Det blev en fredagskväll som levde upp till sina förväntningar
Meningar utan punkt som växlade i ämne snabbare än vad någon man hade klarat följa
Samtal om allt mellan radon & lesbisk fängelsekärlek
Skratt som fortfarande känns sådär skönt i magen
Värdinnan, som förövrigt hade jobbat hela dagen & pendlar, hade ordnat mumsig mat & efterrätt
Vi som varit lediga & strosat på stan & fikat hela dagen bidrog bara med vinet

min lilla Ella som fullkomligt älskar make up

Idag väntar vi besök från Oslo då svåger, svägerska & två av barnens kusiner kommer
Huset är städat & menyer planerade, nu återstår bara att fylla kylen med gott
Önskar så att jag hade ett par gästrum dar jag kunde bädda fint & göra välkomnande
Nu får vi snurra runt på de sängplatser & rum vi har & jag vet att de kräver inte mer
Men vid sådanhär tillfällen hade huset gärna fått ha en våning till

 SixtyDays a/w 2014 ser lovande ut......

Nu ser norrmannen sådär allvarlig ut & kliar sig i skägget när han ser på dataskärmen
Säg inte att det är dags för den årliga ekonomiska redovisningen igen
Då när jag känner mig som 13 år & lovar pappa att jag inte ska shoppa mer
Bäst att jag springer & gömmer mig någonstans, jag har ju inte ens redogjort för blusen
som råkade följa med hem från stan igår....

festligt på pinterest











2 kommentarer:

  1. jag fastnade i stjärnan som hänger fritt från taket...så fint. Hoppas ni har en super trevlig kväll. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Hej på dig:) vill passa på att önska GOTT NYTT ÅRRRR

    och kolla gärna inredningsvis nyårskrönika imorgon:)

    LOVE Maria at inredningsvis - Swedish decor, food, and fashion

    SvaraRadera