torsdag 5 december 2013

trött torsdag


Sängen lockar men jag ska försöka hålla mig vaken en stund till
Det tar på krafterna att arrangera jobbjulfest mitt i en vecka fylld med även jobb & aktiviteter
Känns som om det blev lyckat, har fått många positiva kommentarer i allafall
Det är ju något speciellt gott med det där första julbordet för säsongen
Synd bara att mättnadskänsla infinner sig lite för snabbt
Smugglade med lite skinka & köttbullar hem så det får bli vår kvällsmat idag

ask från älskade love warriors 

I morgon är den åter här, älskade fredagen
Har städat huset nu så att vi får mötas av ett rent hem i morgon & starta fredagsmyset på en gång 
Just torsdagar, då vi ( jag) oftast städar, är övriga familjemedlemmar lämpligt nog oftast väldigt upptagna på andra håll
I helgen ska barnen baka pepparkakor hos mormor med kusinerna, detta är en årlig tradition
Mina chokladdoppade saffransbiscotti ligger nu i frysen, annars bakar inte jag mycket till julen
Det finns ju så mycket mumsigt att köpa också, har redan förätit mig på skumtomtar



den finaste kalendern jag sett...foto Hannah Lemholt

Nu ska jag tända lite ljus & njuta av en ledig kväll
Kanske jag hittar en film att drömma mig bort i.....














1 kommentar:

  1. <du måste piggna till bruden....i morgon är det fredag! Kram Anette

    SvaraRadera