söndag 15 december 2013

tredje advent...


Dagarna rullar på så fort så ljuset hinner inte med
Ljuset visar 10 december men min yngsta skatt har precis upplyst mig om att det är 9 dagar till jul
Tredje advent & idag tror jag att jag ska ha en bakdag
Risken finns dock att när väl alla ingredienser kommit på plats finns det inte ens en gnutta baklust kvar
Men om så är fallet....att amatörbagaren i mig tittar fram, då blir det mjuk pepparkaka, morotskaka med julkänsla & bröd 



I år är det första gången jag jobbar hela julen efter att jag fick barn 
Konstigt nog står kroppen & tankarna inställda på jobb så just nu känns det ok ändå
Jobbar bara dagtid så jag missar ju inte julmys den 23' hos finaste kusin Anna 
Får ju också vara hemma till gröten, skinkmackan, Karl Bertil' s jul & framförallt när tomten kommer 
Sen får jag riktigt långledigt efter jul då min ena svåger med fam. kommer från Oslo till oss
Då får vi bl.a. besök av denna skönheten:

barnens kusin Hannah gör sig fin till julfest....

Lea har sovit borta hela helgen & vi märker mer & mer hur kompisarna tar större plats
Vet att det är naturligt i tonårstiden, att bryta sig loss, men det känns ändå lite märkligt
Mest har jag svårt att vänja mig vid det instabila tonårshumöret 
Jag får så lätt för att regrediera & bli tonåring själv & gå in i fullt krig, vilket jag vet är fel
Då får jag bara bita mig i tungan & gå undan i stället 

christmast på pinterest

Så baklust kom & ta mig & lämna mig inte förrän all deg är färdigbakad
Men först måste jag skicka norrmannen till mataffärer.....det är hans jobb 
Önskar dig & de dina en skön tredje advent ☃☃☃
















1 kommentar:

  1. Önskar även dig Maria och din familj en skön tredje advent,tack för alla fina inspirerande blogg text du delar med dig

    mvh
    Masse

    SvaraRadera