lördag 21 december 2013

julmys & tända ljus



Lördag & hela huset sover
Endast jag & tomten & hans nissar är vakna
Dom har ju så otroligt mycket att göra vid den här tiden på året
( snacka om säsongsarbete!!)


Tänder upp ljus hemma för att öka mysfaktorn
Ute är det allt annat än mysigt 
Kanske just därför har många klätt & tänt sin gran ovanligt tidigt i år
Och kanske är det därför jag trånar efter vitt & även spår av rosa
I både inredning & i garderoben


Efter en tuff arbetsvecka kramar jag om helgen extra hårt & vill helst inte släppa taget
Men jag är inställd på att jobba julens alla dagar, kroppen funkar ju så
Som ett slags försvar förtränger jag hur avundsjuk jag är på de som gått i julledigt
Men jag får ju mitt sen...


Idag väntar en skön dag med lite julpyssel & avslutas med middag hos kära vänner
Det är nu jag har svårt att bromsa mig själv med de där sista klapparna
När man bara ska köpa det där lilla extra till sina skatter....men det är ju så roligt
Först ska jag nu avnjuta min kaffelatte & pepparkakor
Med min yngsta som är vaken & vill berätta om allt som hänt i 20 avsnitt i julkalendern
Hon som redan sminkat sig för dagen för att inviga sitt nya puder från sminkkalendern
Bara att se på henne & hennes iver inför julen räcker för mig
Så här dan före dan före dan före doppardan ♡♡♡






1 kommentar:

  1. Hoppas du haft en underbart skön lördag......Kram anette

    SvaraRadera