söndag 29 december 2013

rosa is the new black...

vårt kök.....på framsidan av norska boligdröm


Söndagsmorgon & 1 av 8 är vaken ( om man inte räknar med de fyrbenta)
Kroppen är fortfarande inställd på att vakna kl 06 trots att jag lägger mig samtidigt som de andra
Kommer väl ställas om lagom tills jullovet går mot sitt slut
Igår kom då våra efterlängtade norgegäster Erik, Line, Oda & Hannah
Det blev en kväll med god mat, skön promenad, dans till wii & den frustrerade paketleken
Det såg länge bra ut för mig, men när klockan ringde var mina favoriter stulna
Det vi slogs om mest var denna gångn en förnäm kakaoburk 
Lyckades dock, efter att klockan ringt, förhandla mig till favorittandkrämen som Lea snott av mig

nu ska tänderna få det lyxigt....

Var jag än vänder mig i bloggvärlden, webbutiker & på stan möts jag nu av rosa
Det sägs att det ska bli årets färg 2014
Är nog redan omedvetet påverkad för jag känner att garderoben sakta går just från grått mot puderrosa
Annars kan det bero på att kroppen skriker efter ljus i detta vintermörkret 

ett rosa 2014 på we♡it

Överst på önskelistan står nu ( förutom en resa till NY) ett par rosa Nike's
2014 ska ju bli året då jag ska röra mer på mig ( det låter bra iallafall)
Snart måste jag börja tänka på att röra mig upp ur sängen för att förbereda frukost
Kanske jag kan lyckas övertala min svägerska att bjuda på varm kakao ( som hon ivrigt snodde från mig) 
Sen ska jag försöka å tag på den norska boligdröm där vårt hemma hos reportage nu hamnat i januari numret...och tom. på framsidan 




3 kommentarer:

  1. Tack för tipset om de superläckra skorna. Jag som älskar rosa :)

    SvaraRadera
  2. Rosa is da shit....jag älskar rosa. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Då blir jag äntligen modern, puder-rosa är min färg. Härligt att bilderna hamnat i ännu en tidning! Kram kram M

    SvaraRadera