måndag 13 maj 2013

Äntligen måndag

snäckor på rad från love warriors

Hade bestämt date med solen idag
Nu verkade det som om jag blivit sviken
Men det är inte synd om mig någonstans
Jag har ledigt i 8 dagar....ja, du läste rätt
8 dagar, hur läckert är inte det

vårt måndagsvardagsrum

Igår var det internationella sjuksköteraskedagen
Men inte märkte jag det någonstans i mitt 10-timmarspass
Vi får se sen när lönekuvertet kommer om det syns något där
Idag är det internationella vänta-på-hantverkardagen
Dom skulle ringa först, om dom ens kommer idag
Tänk om jag kunde svara mina patienter så


hos lea

Våra fyrbenta vänner har fått flytta ut till köket
Det var visst inte coolt att ha en bur på rummet när man är tonåring
Vet inte om jag tyckte det blev så coolt i köket heller

Nu ska jag & mitt kaffe njuta vidare av måndagen
♥♥♥

4 kommentarer:

  1. I mitt område ska det bli busväder, regn o blåst!
    Men det gör inget för jag jobbar...och när jag blir ledig sägs det bli sol.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Blir inga riktiga helgdagar för er sköterskor och jag tror att ni inte blir tillräckligt uppskattade när ni får ert lönekuvert tyvärr! En av de grupper som får för lite för allt slit och för dåliga arbetstider...
    Hoppas du får en lång härlig ledighet nu, kram Suss

    SvaraRadera
  3. Njut av ledigheten, om det inte blir super-soligt så behöver man ju inte ha dåligt samvete för att man är inne o inreder med T ex korgar;-) kram M

    SvaraRadera
  4. Vad skönt med långledigt. Hoppas du kan vila upp dig riktigt. Kram Anette

    SvaraRadera