måndag 27 maj 2013

Avsked & vänner


Denna veckan tar vi avsked av maj månad  & kliver rakt in i sommarmånaden juni
Det är inte bara maj månad jag måste vinka av på fredag
Utan även en kär kollega som jag delat kontor med länge nu 
(hur ska jag klara mig utan dig Ann??)
När jag tänker efter så gillar jag faktiskt inte avsked någonstans
Har bott på för många olika platser & fått ta avsked allt för många gånger
För vad man än säger så klarar man inte av att hålla kontakten med alla

Coola brudar på pinterest

Det där med vänner är svårt tycker jag
Har inte alls många, genom åren har kvalitén vunnit över kvantitet 
Vissa klickar man bara med sådär på en gång,
som en liten "vänförälskelse" & ibland får det bara mogna fram


Vissa människor känner man sig sådär behagligt hemma med
Då man bara behöver titta på varandra för att dö av skratt
Sådana man vet njuter av samma sak som en själv
Och man vet att allt man säger stannar kvar & används inte emot en i ett senare tillfälle
Man kan vara sig själv & känna att man duger mer än väl
Just en eller två sådana vänner behöver vi alla, i alla åldrar tror jag


Igår bokade jag & min kära vän & tillika make vår semester i Danmark
Det blir ett par nätter i Helsingör & sedan Odense
Gillar att spana runt efter hotell & hitta de som tilltalar just oss
Men än är inte semestern här så det är bara för mig att fortsätta med mina hemmaplikter
Just flera av dom plikterna skulle jag inte ha några som helst problem att ta avsked av....







8 kommentarer:

  1. Bra beskrivet av vänskap! Håller med helt och fullt! känner många, umgås med många, men nära vänner, har jag bara en handfull och de är så viktiga! Skönt att ni bokat, det har inte vi, vi hinner ingenting längre, så jag hoppas vi får till något, annars åker jag och köper ett tält, fast då får jag inte med mig sambon, han vägrar tält!
    kram Helena

    SvaraRadera
  2. Tiden bara rusar iväg nu, det gäller att hänga med. Odense är en fin o trevlig stad, låter som en trevlig semester! Jag är bara i tanken med semestern än så länge...

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Det där med vänner är så komplicerat vid vuxen ålder....tänk på barn där de bara frågar vad de heter sen är leken i gång. Så enkelt skulle jag vilja att det var. Ha en fin kväll. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Hej Maria,
    Fina bilder och inlägg. Det gör mig glad att läsa dina inlägg. Det ger mig fortsatt kraft att ta mig vidare
    just nu..

    Kramar Masse

    SvaraRadera
  5. Härligt med inspirationsresa o semester i Danmark, börjar räkna ner till vår semester nu! Kram

    SvaraRadera
  6. Fint inlägg, avsked är riktigt jobbigt tycker jag, har gråtit floder idag :)
    Så härligt med semesterplanering, kul med Danmark.
    Ha en härlig kväl
    Kra,

    SvaraRadera
  7. Alltid jobbigt med avsked!
    Desto roligare att planera för semestern, Danmark låter jättemysigt!
    Härliga bilder, kram Suss

    SvaraRadera
  8. Håller med...alltid jobbigt med avsked, med tyvärr går de ju inte att komma ifrån:(

    Danmark till semestern...det är något även jag hoppas på!

    Kram, Kram Åsa

    SvaraRadera