tisdag 14 maj 2013

tisdags-stopp


Stoppa tiden jag hänger inte med
När jag stannar upp & tittar på min omgivning
Undrar jag vad som hänt
Hon den där 170 cm lång & 40 i skor
Smäller igen dörren då jag säger att hon inte får sluta med cykelhjälm
Den yngre av dom vill också gå sminkad till skolan
-Många andra gör ju det faktiskt!!

karusellen snurrar på

Inhandlade presenter som ska packas ner i norgeväskan
Då två av barnens norska kusiner har fyllt
Fick sedan se den ena kusinens instagram
Hm...idag får jag åka på stan & göra om mina köp


minimakeover barnens toa pg.

Då är det nya handfatet på barntoan på plats
(får väl eg. inte kalla det barntoan längre...)
Det fula rosa golvet har fått sitt första lager av färg
De rosa kakelplatterna har sedan tidigare täckts över med svart plastdecor
Hyllan omar från ikea ska sedan fyllas med korgar etc.


Såg filmen the impossible igår
En sann berättelse om en familjs öde i tsunamin 2004
En stark & gripande film

Nu ska jag göra mig läcker för dagen
Det bästa är att jag aldrig blir äldre utan fortfarande känner mig som 22
Det är konstigt det där.....








1 kommentar:

  1. Det är underligt det där med ålder. Våra barn blir äldre men inte vi eller jag i alla fall.Jag har liksom stannat vid 28....lagom vuxen, lagom mogen inte övermogen....ja en bra ålder helt enkelt. Ha en fin kväll. Kram Anette

    SvaraRadera