söndag 9 juni 2013

att simma i vassen


Utetemat fortsätter 
Det kraftiga missnöjet med vår 80-talsaltan växer
Ja, det är så den känns, vad jag än gör
Borde kanske riva allt & börja om från början
( ja förutom golvet i lärk som vi la för 2 år sedan)
Så vad stoppar mig....money, money, money
Dessvärre är jag ej släkt ( vad jag vet) med den 84 åriga damen i USA
Som vann över 500 milj. dollar


Här är jag, en osminkad 42 åring som blundar varje gång altanen passeras
Idag skulle det bli regn & åska så båtturen ställdes in
För är det något jag verkligen inte gillar så är det åska & helst inte på sjön
( då ska man helst stå i garderoben el. ligga under sängen )
Men än har vi bara haft sol & moln, det är fult att luras så
Lunch åt vi på sjökrogen & Ella var modig & tog ett dopp efter maten


I ett desperat försök att bli läcker i bikini
Gjorde jag av med en förmögenhet i ICAs nyttiga avdelning idag
Man ska visst ha cocosfett i kaffet för att hålla sig mätt
Det smakade väl sådär måste jag säga
Men nu har jag lovat norrmannen att jag inte köpt något onödigt
Att jag visst kommer att använda alla konstiga produkter
Om jag kommer bli smal....knappast
Får väl simma bland snokarna i vassen i år igen




1 kommentar:

  1. Men vassen är bra, den bokar jag vart år och det funkar. Men du....under sängen? Jag väljer att ligga ovanpå ( för mycket damm under). Ha en fin start på veckan. Kram Anette.

    SvaraRadera