söndag 16 juni 2013

bakom låsta dörrar


Då börjar dom komma på plats...de nya innerdörrarna
Tydligen inte helt problemfritt
Tror aldrig jag har hört så många norska svärord på en & samma dag
( blir nästan lite rädd) 


Den här dörren leder in till Ellas rum som för dagen är nystädat
Det bästa med dessa nya dörrar är, enligt tjejerna, att det finns nycklar 
så att man kan låsa
Låsa ute tjatiga föräldrar & störiga syskon
Låsa in sig med hemligheter & fniss
Minns ju själv hur det var....min dörr var alltid låst


Fortsätter drömma mig bort med utebilder
Vårt nya altantak är på plats & inte lika snett som innan
Det såg coolare ut utan tak, som en pergola 
Men idag när regn & hagel forsade ner
Var jag tacksam för att det finns ett tak där ändå
Nu ska jag bara försöka få till det där lilla extra 

såååå fint från pinterest

Nu när hälften av styrkan på jobbet & många vänner börjat sin semester
Måste jag leta länge efter arbetsmotivationen
I mitt nästa liv vill jag bli krönikör el. författare 
Sitta i ett hus på Gotland hela sommaren & skriva
Eller varför inte vara konstnär,trädgårdsmästare eller tatuerare....
Det mesta frestar mer just nu än att börja 06.45 iklädd sköterskeuniformen 




2 kommentarer:

  1. Oj oj norska svordomar, det låter inte bra.Jag skulle också kunna tänka mig att sitta i ett hus på Gotland hela sommaren.....Ja tack. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. HÅller också på och försöker få till en "myskänsla" på altanen. Inte jättelättt..
    Kram Jannike

    SvaraRadera