tisdag 25 juni 2013

olivträd & mamma

Räknar ner nu...2 1/2 vecka kvar
Sen behöver vi inte sätta alarmen på en månad
Fyra veckor där vi kan sova tills vi vaknar
Fyra veckor där vi vänder på dygnet sådär behagligt skönt

Trots ledig dag idag, efter arbetshelg ringde klockan tidigt
Ella skulle vara hos tandläkaren kl. 08
Men man hinner ju med så mycket när man kommer upp & klär på sig tidigt
Annars hör jag till dom som kan gå omkring & skrota i mysisar fram till lunch


Har varit på handelsträdgården & köpt ett stort olivträd som jag tänkte ska hänga med mig
I flera år framöver....dvs. jag ska få det till att övervintra
Tvekar på att jag klarar detta men jag gör ett försök för det är ju så fint
Mitt olivträd, är nästan lite förälskad


Chokldblommorna lever fortfarande & verkar må bra
När jag kommer från mammas trädgård som jag nyss besökte 
Känns vår kal & futtig 
Hon har så gröna fingrar & det är något hon inte lyckades föra vidare till mig
Fast säg något som inte den kvinnan kan
Hon tillhör den generationen som kan allt & lite till
När min älskade pappa gick bort när jag var tonåring
Tog hon på sig hans roll också & skötte det galant
En superkvinna helt enkelt

tisdag på pinterest

Ikväll blir det allsång på Skansen på tv
Det är väl ett sommartecken om något
Behöver inte titta slaviskt, bara ha på det i bakgrunden
Mest för att känna att nu, nu är det inte långt kvar till semester



1 kommentar:

  1. Att kolla bloggar och ha Allsången i bakgrunden är kanon, jag köpte också mig ett olivträd. Jag önskar oss Lycka till! Kram Anette

    SvaraRadera