fredag 28 juni 2013

en dag i Söderköping


Pittoreska Söderköping
Så mysigt på sommaren & så totalt öde på vintern
Besökte moster som bor mitt i stan bland alla gamla, sneda hus
Det känns som om att gå omkring i ett dockskåp, som Ella sa

Visste sedan tidigare att dom säljer min favvo-lakrits i flera affärer där
Fick även med mig lite annat gott från Renée Voltaire hem
Om du inte smakat dessa så är det ett tips....dom är sååå mumsiga
Men måste intagas med måtta då de kan ha en laxerande effekt

Jag som inte ens dricker cola
( har faktiskt bara smakat en klunk ett par gånger)
Kunde inte låta bli att köpa dessa till fredagsmyset
Själv föredrar jag ett glas rött för att skåla in helgen
Det enda som står i kalendern för helgen
Är att fira bror & brorson 
Sådär skönt oplanerad som jag behöver just nu
För att klara av de två sista arbetsveckorna innan.....VACATION



1 kommentar:

  1. Mums lakrits.....gillar väl inte Coca-cola i heller....det ska vara Pepsi max...Kram Anette

    SvaraRadera