söndag 23 juni 2013

drömmar som förblir drömmar


Regnet öser ner & arbetshelgen är avslutad
Hela familjen sitter framför varsin dator, osociala medier, osociala familjen
Det är ungefär vad man orkar med efter hårt arbete & för övriga fam. efter en tälttur 


Har hittat en underbar affär/café i Amsterdam
Precis så skulle min affär/café se ut
Dvs. om jag inte hade varit så otroligt feg & trott mer på mig själv
Om jag vågade följa den där drömmen & göra verklighet av den
Men som hos så många andra så förblir det nog alltid just bara en dröm
Cottoncake....bara namnet är magiskt

Brukar fantisera om hur det skulle vara att bege sig till sitt eget på morgonen
Istället för att ta på sig sköterskeuniformen & vara alla andra tillags
Ser framför mig hur jag cyklar till jobbet med cykelkorgen fylld med nybakat
Tänder doftljusen, sätter på kaffemaskinen & öppnar upp till kunderna

Hur cool är inte denna vattenslang m. tillbehör från inreda.com
(Finns även i andra färger)
Jag går i gång på när nyttosaker också kan vara vackra
Fast just nu sköter naturen sin egen vattning
Och det ända som ska spolas rent i kväll är jag
I morgon ringer klockan okristligt tidigt igen
Och plikten som sjuksköterska kallar
Hade jag haft min egen lilla affär hade jag kunnat sova två timmar till....minst









3 kommentarer:

  1. Precis så ser det ut i min familj med. Och drömma ska vi aldrig sluta göra.....ser jätte mysigt ut. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Sådär drömmer jag också :) Skulle vara så mysigt men säkert mycket jobb o jag är i grunden en latmask :)Här sitter vi också bakom varsin dator, men vi tittar på varandra då o då :)
    Ha en härlig kväll
    Kram

    SvaraRadera
  3. Visst är det skönt med en slappardag ibland!
    Vore så kul att ha något eget men oxå oroligt... kram Suss

    SvaraRadera