tisdag 4 juni 2013

en dag i juni


Tisdag & idag känns det att jag somnade i solstolen igår
Med fredagspodden i öronen & precis lagom mycket vind
Var det inte alls speciellt svårt
Tack & lov för puder som döljer den värsta solbrännan

våra nya zebrahandukar på plats

Kan inte greppa att barnen tar sommarlov nästa fredag
Och den första gruppen av kollegor förflyttar sig till hängmattan i 4 veckor
Förra året hade vi också tidig semester
Då hade jag brutit ihop om någon tvingade mig att arbeta en dag till
Nu känns det skönt att ha sen semester
Vad löjligt anpassningsbar man är...kanske som ett försvar så att man ska orka
Helst skulle det stå ledigt hela sommaren i kalendern
Eller så skulle man ha ett jobb som man kunde packa med sig till en stuga på tex. Gotland 

från ragdoll, nellys, brandgaarden etc. 

Ovanstående sommarkläder skulle lätt kunna packas ner i samma resväska
Det skulle verkligen göra min garderob komplett...ja, norrmannen...man får drömma lite
Konstaterar att det är så skönt att man har olika drömmar & att det är helt ok
Tex. vår kompis Anders i Oslo som sökt sommarjobb på Svalbard som isbjörnvakt
Behöver väl knappt nämna att det är något jag aldrig skulle vilja/klara/få göra
Han däremot tycker nog vansinnigt synd om norrmannen som ska på Danmarkstur
med tre shoppingstokiga tjejer ☮



6 kommentarer:

  1. Jag har tidig semester och jag längtar vansinnigt mycket efter den!
    kram Helena

    SvaraRadera
  2. Blir en sen semester i år så det är bara att härda ut....De kläderna hade jag gärna fyllt en resväska med. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Jag fattar inte heller riktigt att terminen är slut...vad hände liksom? Inte många veckor kvar till semester,men den är efterlängtad som alltid. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Jadu här har vi börjat räkna ner 😃

    Kram Fansfröken

    SvaraRadera
  5. Sommarlov!!! skulle gärna vilja vara ledig hela sommaren. Jobbar en vecka i juli sedan fyra veckor ledigt. Längtar......
    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera